Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput

Zagrebački savez sportske rekreacije 'Sport za sve'

Premium centar


Zagrebački savez sportske rekreacije 'Sport za sve'
Zagrebački savez sportske rekreacije 'Sport za sve'

Dobrodošli, upoznajte naš centar!

5 sportsko-rekreacijskih disciplina | 1 lokacija

Naš blog


Dobrobiti  vježbanja na otvorenom uz razne sportsko-rekreacijske aktivnosti

24. srpnja 2015.

Dobrobiti vježbanja na otvorenom uz razne sportsko-rekreacijske aktivnosti

Sunčano vrijeme i probuđena priroda potaknuli su nas da više vremena provodimo na otvorenom te da, osim u šetnji, vožnji bicikla i rolanju, uživamo i u blagotvornom vježbanju na otvorenom.

 Interakcija s prirodom

Dani zatvorenih vrata su prošli. To se sada sa sigurnošću može reći. Već sam pogled kroz prozor budi želju da protegnemo noge, dublje udahnemo, da se opustimo negdje u prirodi i da jednostavno upijamo sunčeve zrake. Sve nam to postaje puno jasnije, ali i izraženije. Jednako tako postoji cijeli spektar aspekata kojima se trebamo pozabaviti da bi se osjetili zadovoljnijima  i zdravima.

otvoreno

 Boravak na otvorenom jedan je od najvažnijih  

Usprkos sve većem broju svjetlucavih elektroničkih dodataka u našem životu, nijedan se ne može mjeriti sa savršenstvom prirode. Vrlo skupo plaćamo interakciju s modernim elektroničkim čudima. Bolesti vezane uz pretjeranu uporabu gadgeta više nisu nepoznanica.

Štoviše, nerijetko i sami možemo dijagnosticirati neki od poremećaja koji se javljaju kada pretjeramo u tome. A jedan od najtiših i dugoročno najštetnijih nusprodukata korištenja elektroničkih pomoćnika jest okupiranost, zbog koje zaboravljamo odvojiti vrijeme za interakciju s prirodom.

 Motivacija za šetnju

Najčešći način “konzumiranja“ prirode jest šetnja. Vjerujem da ćete se složiti s tim da je šetnja ujedno i jedan od najjednostavnijih, najpristupačnijih, najjeftinijih načina da se vrijeme provede vani.

Nije nam strano ni stati na role ili sjesti na bicikl i priuštiti si dinamičniji boravak na otvorenom. Još su drevni Grci poznavali dobrobiti vježbanja na otvorenom, čemu svjedoče i brojni ostaci građevina gymnasiuma, kao dokaz organiziranih sportskih aktivnosti u antičkoj Grčkoj. U suvremenom svijetu skloni smo fizičke aktivnosti obavljati u zatvorenim prostorima. I koliko god se to činilo zgodnim, istraživanja pokazuju da je izvođenje iste aktivnosti na otvorenom deset puta učinkovitije kad je riječ o dobrobiti za organizam.

Spojiti korisno s još korisnijim, kao što je vježbanje pod vedrim nebom, trend je u mnogim zapadnim zem­ljama. Spontano ili organizirano, doista nije toliko važno. Shvatite to kao poziv ili izazov da osmislite kako barem donekle svoje tjelesne aktivnosti premjestiti u prirodu ili na otvorenom.

Bundek

 

Početak vježbanja na otvorenom 

Ako imaš bilo kakvih problema sa zdravljem, posavjetuj se sa svojim doktorom prije početka vježbanja. Važno je imati cilj, započeti polako i razvijati svoj potencijal.

Vježbanje na otvorenom može se prilagoditi bilo kome.

  

 Kako početi:

Vježbaj rano ujutro. Kasnije u danu ćeš naći više isprika kako ne bi vježbao. Ujutro ti je nivo energije viši, zrak je čišći, temperatura je niža i osjećat ćeš se dobro kroz cijeli dan.

Izbjegavaj velike temperaturne razlike. Iako se tijelo može prilagoditi na višu i nižu temperaturu, ipak valja izbjegavati vježbanje kada je vrlo vruće ili vrlo hladno.

Nemoj izgorjeti. Sunce je dobro za tebe, ali previše nije. Uvijek se zaštiti kremom za sunčanje, nosi sunčane naočale i šiltericu.

Unosi dovoljno vode. Ako popiješ 2-3 dcl vode 30 minuta prije vježbanja, bit će ti dovoljno za 30 minuta tjelovježbe. U većini slučajeva nije ti potrebna voda sa elektrolitima. Zapamti da gubiš tekućinu znojenjem i kad je hladnije vrijeme i možeš postati dehidriran i prije nego osjetiš žeđ.

 

 

 Jarun

 

Prednosti:

Nema članarine. Priroda pripada svima nama. Nije ti potrebna nikakva posebna oprema, otvoreni prostori su posvuda oko nas, odmah iza ulaznih vrata.

Zrak je zdraviji. Istraživanja pokazuju kako je zrak u zatvorenim prostorima dvostruko zagađeniji od onog na otvorenom.

Dobiješ besplatnu dozu D vitamina na suncu. Ovo je vrlo važno ako imaš prekomjernu težinu – dvostruko veći izgledi su da imaš manjak vitamina D.

Vježbaj um. Ako vježbaš na otvorenom, mozak primjećuje razlike u terenu koji je pred tobom. Bilo da si na brdu, pješčanoj plaži i puteljku, moraš biti više fokusiran nego na pod u teretani.

Možeš naučiti vježbe za koje je dovoljna samo težina vlastitog tijela i gravitacija, i možeš ih izvoditi primjerice dok hodaš do pošte. Više hodaj, manje se vozi. Isplaniraj aktivnosti na otvorenom sa obitelji i kreni  u šetnju ili na vježbanje, a ne u vožnju automobilom.

  

  Neka vježbanje na otvorenom postane dio tvoga stila

 

http://www.vasezdravlje.com/izdanje/clanak/3182/         

Naši ostali blogovi



Kontaktirajte nas!


  1. Trešnjevka, Savska cesta 137, 3. kat
    10 000 Zagreb
    01 6431 022
    01 6431 023
    01 6431 047

Pošaljite nam poruku!


+ Pogledaj kompletnu listu sportova

Move Week 2015 / NowWeMove

Rekreacija.hr ključni Move agent 2015.
  1. „Roses Open“ – mjesto gdje se okupljaju svi zaljubljenici u odbojku na pijesku

    „Roses Open“ – mjesto gdje se okupljaju svi zaljubljenici u odbojku na pijesku

  2. Roses Open 2016.

    Roses Open 2016.

  1. Tema broja:

    Kettlebell

  2. Stručni članak:

    Trening s girjama

  3. Što vam je potrebno:

    Oprema za trening

  4. Gdje vježbati:

    Kettlebell Klub Sparta

Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput

Rekreacija.hr Vijesti

  1. Sretan Uskrs!
  2. Uskršnja pauza
  3. Nordijsko hodanje - Ponovno se vraćamo na naš predivan Bundek
  4. Orijentalni ples na Kvatriću - upis u početnu grupu!
  5. Polinezijski ples - apsolutne početnice
  6. Kretanjem do zdravlja - Nordijsko hodanje
  7. Sretna Nova 2018!
  8. Rekreacija Vam poklanja 1 000 kn!
  9. Sretan i blagoslovljen Božić!
  10. Olimpijske igre mladih